Ongeacht wat je als bedrijf doet, het is belangrijk dat je met je boodschap je doelgroep bereikt en in de actie krijgt. Dat is het enige wat telt.
Het gaat er niet om wat je kunt en hoe je dat doet. Belangrijker is het probleem wat je oplost op basis van de vraag van je doelgroep. Met name dát stellen wij centraal in jouw bedrijfscommunicatie.
Communicatie is pas relevant als deze de beoogde klantgroep inspireert en in beweging zet.
Marco & Twan, de Medeplichtigen
Profilering, een vaak gebruikte term. Maar wat is het nou eigenlijk. Profileren is kiezen. Zelfbewust en doelgericht. Iedereen willen helpen is niemand helpen. Communiceer een duidelijk beeld vanuit jouw unieke merk met die ene scherpe, relevante boodschap. Waarmee je de doelgroep een reden geeft om voor jou te kiezen en om zich aan jouw merk te willen verbinden. Dát is je identiteit, je profiel.
Door intensief met jou in gesprek te gaan krijgen we effectief boven tafel wat je bedrijf, je product of dienst zo uniek maakt en relevant voor de doelgroep.
Zodra we helder hebben wat we voor jou in ‘de etalage’ gaan zetten vertalen we dat naar een krachtige boodschap in woord en beeld. Van naam naar sterk merk. En dat is niet altijd voor acquisitie of voor meer werk.
Een goed, en voor de beoogde doelgroep herkenbaar, merk heeft een sterke concurrentie- en betere onderhandelingspositie. En een uitnodigend karakter op de arbeidsmarkt. Richting de klant bied je een oplossing, zekerheid, inspiratie, herkenbaarheid en binding.
“Waarom willen de Medeplichtigen weten op wat voor manier we ons product naar de buitenwereld toe communiceren? Dat doen we al toch al jaren zo? Voor mij hoeft er niets te veranderen, wij zijn en blijven altijd relevant. Genoeg werk en ik zie dat ook niet zo snel veranderen.”
Als je merkprofiel en je werkwijze goed in beeld zijn weet je welke klant bij je past. En ook belangrijk, welke klant niét bij je past. Dat betekent dat je jezelf op een natuurlijke wijze onderscheidt van anderen.
Dat gaan we vervolgens laten zien en horen.
Een merkidentiteit gaat veel verder dan het ontwerpen van een logo, een huisstijl en een website. Het gaat om de beleving van je merk. Wat men ervaart wanneer men met jouw merk in aanraking komt.
Vormgeving is persoonlijk en door iedereen te interpreteren. Corporate design, de visuele identiteit van je bedrijf, gaat dan ook niet alleen over mooi of niet mooi. Het gaat erom of deze voldoet aan de eisen die eraan gesteld worden. Ons doel is steeds om de essentie en ambitie vast te leggen in een merk dat geweldig is om naar te kijken en tevens aansluit bij de mensen die het merk vertegenwoordigen.
Wij zijn op ons best als we vanaf de profilering betrokken zijn. Omdat alles wat daarna aan communicatiemiddelen volgt daaraan opgehangen kan worden. De profilering is een kapstok. Als die klopt kun je verder. Het gehele externe communicatieplan is een logisch gevolg van al het voorwerk wat gedaan is.
Het totale nieuwe merkverhaal moet eerst landen in de eigen organisatie. Je bent immers op zoek naar draagkracht binnen je bedrijf. Onze ervaring is dat de vraag wie je bent en het tegen het licht houden van je communicatie een leuk en inspirerend proces is voor de hele organisatie.
We horen het elke keer weer terug. Een duidelijk beschreven profiel vertaald naar een sterk merk voelt comfortabel en maakt communiceren makkelijker. Je bent het. Je kunt niet doen alsof, want daar prikken mensen doorheen.