3. header

Case Pager Services – Profilering en productintroductie

Persoonlijke aandacht voor persoonsbeveiliging

Een pager? Bestaat die nog in dit moderne communicatie-tijdperk?

Dat was een eerste reactie met een lach toen we op gesprek gingen bij Pager Services uit Gemert. Het werd ons snel duidelijk dat pagers inderdaad nog bestaan. En met hele goede redenen. Een pager is extreem belangrijk voor professionals in veeleisende werkomgevingen. In te zetten voor persoonsbeveiliging, kritische communicatie en alarmering; daar waar elke seconde telt. Pager Services snapt dat als geen ander. Niet voor niets is men marktleider en groot innovator in pagertechniek. Daar waar elk detail telt.

Pager Services onderstreept dat door zelf nieuwe technieken te ontwikkelen, met eigen mensen in haar eigen omgeving. En dat is de reden waarom wij benaderd werden. Omdat er op een aantal fronten hulp nodig was. De nieuw ontwikkelde techniek maakte namelijk duidelijk dat een gerichte introductie belangrijk is. En dat begint bij communicatie, bij je eigen verhaal. En dat verhaal bleek niet meer aan te sluiten bij de ambitie, Pager Services naar de toekomst toe.

In gesprek met Andre, Frans en Piet.

En dan ineens, terwijl de onderlinge gesprekken gaande zijn, gebeurt er iets totaal onverwachts. Een tragische gebeurtenis. De oprichter en grote motivator achter het bedrijf, Andre van den Elzen, overlijdt plotseling. Iets wat op persoonlijk en zakelijk vlak heel veel impact heeft op het bedrijf en haar mensen. Even staat alles stil.

En toch komt het moment dat het weer doorgaat. Want zo gaat dat. En zo hoort het ook, in de geest van Andre die ook altijd doorging.

De nieuw ontwikkelde techniek roept vragen op. Omdat het enerzijds een product op zichzelf en kansrijk in meerdere branches is. Maar het is ook een techniek die Pager Services in een nieuw te lanceren model de slagkracht geeft om de bestaande markt op te schudden, te innoveren.

En naast de toepassing is het voor Pager Services belangrijk om zichzelf, op haar bescheiden manier, als autoriteit in de markt neer te zetten. In de rol van ontwikkelaar, fabrikant. Dat zijn nogal wat vragen, met een commerciële strategische creatieve insteek te benaderen. Echt iets voor ons.

En zo duiken we in een echte niche-markt, dat doen we vaker. We leren bevlogen mensen beter kennen, die in alles doordrenkt zijn van het product en de markt. Altijd leuk om van dichtbij mee te maken, er wordt veel verteld en uitgelegd. En belangrijk ook, want al wat verteld wordt nemen we op en mee. Om antwoorden te kunnen gaan geven op de diverse vragen.

En die antwoorden die komen er. We hebben in beeld hoe we denken welk bedrijf welke positie in moet nemen. En waar het product te positioneren, alsook de techniek. En hoe dat nieuwe product gaat heten. Een hele mond vol, maar doordacht gebracht.

Wat bedachten we ;

  • Stellar wordt de naam van het nieuwe model.
  • Hybrid paging wordt de naam van de nieuwe technologie icm het nieuwe model, dé nieuwe manier van pagen, de techniek maakt het mogelijk.
  • Pager Services is degene die op de voorgrond treedt als specialist en ontwikkelaar.

Pager Services gaat volledig mee in hetgeen voorgesteld. En dus gaan we alles uitrollen. Een nieuwe website wordt gebouwd door Gerrits e-commerce, met aandacht voor de relatie en de praktijk. Zeker in het geval van een pager mag de gebruiker spreken, die moet zich immers vertrouwd en veilig voelen met de pager. Dat wordt fase I, de nieuwe basis strak en duidelijk neerzetten. De nieuwe rol van Pager Services is duidelijk, datzelfde geldt voor het nieuwe model en de techniek die daarin verwerkt zit. Stellar is het nieuwe credo.

En dat Pager Services communicatie belangrijk maakt naar de toekomst wordt meer dan duidelijk door het aannemen van Sanne Vereijken. Sanne is jong en ambitieus en stapt met haar afgeronde marketingstudie op een perfect moment in. Ja ze moest op het begin veel leren over het bedrijf en haar product maar we hebben met haar samen op kunnen trekken in het uitwerken van de diverse teksten en uitingen. En dat ging goed.

Pager Services is nog lang niet klaar. Want er is behoefte aan meer, daar is tijd voor nodig. In fase II meer aandacht voor white-papers, marktgerichte gebruikerservaringen, presentatiemiddelen en ga zo maar door.

En Andre kijkt mee. Want we hebben voorgesteld zijn gestalte als schaduw op de achtergrond van het nieuwe model pager mee te nemen. Iets waar Pager Services direct mee instemde. Persoonlijke aandacht maakt een persoonlijke benadering mogelijk, ook als het tegenzit.

Samengevat, wat hebben we bedacht en gemaakt;

  • Profilering, van zowel het bedrijf als het nieuwe product
  • Communicatiestrategie

https://www.pagerservices.nl/

Medeplichtig aan

Mysteel
Poolmotive
STYELLAR
Bekijk meer van ons werk