Case Fors – Profilering, website en introductiecampagne
We kennen Fors al aardig wat jaren. Samen hebben we al diverse mooie dingen mogen maken. Een aantal jaren geleden was het hoogtepunt, de rebranding.
En dat voelt nog steeds goed, Fors is nog steeds raak. Maar Fors is in de jaren na de rebranding ook flink gegroeid. Niet alleen zijn ze verhuisd om op te schalen, eigen waterjets en meer mensen erbij. Ze nemen ook complexere projecten aan. Omdat ze weten dat ze het kunnen. En dat gaat verder dan de gekende branches, het is eigenlijk steeds minder afhankelijk ervan. Het gaat om inspiratie en materiaal. Zo kunnen ze nagenoeg alles maken. Fors heeft zoveel kennis, slagkracht en expertise in huis, het is veel toegevoegde waarde binnen één bedrijf die in de branche uiterst zeldzaam is.
Dat is dan ook de reden waarom we samen met Fors tot de conclusie kwamen dat de communicatie ook anders ingericht moest worden. Je kunt wel roepen dat je alles kunt maken maar dan roep je eigenlijk niks. Dat blijft niet plakken, het is te algemeen. En je wilt juist als bedrijf zorgen dat je communicatie bij de doelgroep aankomt. Dat kan de bestaande en/of een nieuwe zijn, als het plan maar duidelijk is.
Die oefening zijn we samen aangegaan, op zoek naar de nieuwe toon in communicatie. En dat was nog niet zo makkelijk. De rol van Fors is lastig onder woorden te brengen. Ze zijn een belangrijke spil zijn in de branche, dat is duidelijk. Dat wordt ook bevestigd door de partijen waar ze mee samenwerken. Door met Fors en alle partijen om hen heen in gesprek te gaan wisten we goed te analyseren wat de huidige én gedroomde positie op termijn is. Dan weet je waarmee je aan de slag moet.
We zijn gaan denken op welke stoel Fors moet gaan zitten, letterlijk. We hebben het gevisualiseerd, als een regisseursstoel. Dat is de positie die ze innemen. Ze werken intensief samen met creatieve partijen die de meest waanzinnige ontwerpen maken. Daar is materiaal voor nodig, prachtig materiaal, je weet af en toe niet wat je ziet. Inspiratie en materiaal komt pas samen als er een partij is die ervoor zorgt dat het gerealiseerd wordt. Dat is wat Fors is. Met die gedachte zijn we gaan zoeken naar een pakkende en inspirerende kreet om alles aan op te gaan hangen. En die hebben we gevonden.
En vervolgens openen we de compleet nieuwe website met onderstaande tekst.
Wij halen inspiratie uit mooie materialen. En uit degene die de materialen een podium geven.
Door slim om te gaan met het materiaal en de mogelijkheden bieden wij de architect, ontwerper en opdrachtgever alle ruimte om compromisloos te dromen/beginnen. Om hen te inspireren vrij te zijn in denken. Om net een stapje verder te gaan in het design. Dat levert mooie plaatjes op. Wij realiseren mooie plaatjes en die laten we graag zien ook. Maar liever nog geven we alle aandacht aan het detail. Daarin onderscheiden we ons.
We inspireren anderen, engineren slim, verbeteren toepassingen, meten digitaal in, snijden op maat met onze eigen waterjets én plaatsen de mooiste materialen. Dat doen we allemaal zelf.
Daarom hebben wij kennis van maken.
Het is dus niet alleen een nieuwe website die we gemaakt hebben, het is veel meer dan dat. We hebben Fors een nieuwe duidelijke positie gegeven in haar markt. Onderbouwd, omdat ze daarmee ook bewijzen dat hoe eerder ze in gesprek gaan met alle betrokkenen hoe beter het resultaat. Door de diverse goede contacten te interviewen en hen gewoon te laten praten kun je met citaten heel snel duidelijk maken waarom men zo graag samenwerkt.
Elk project wat op de website weergegeven wordt onder gemaakt is met aandacht uitgewerkt. Met de focus op details, slimmigheden en niet alleen het eindresultaat. Juist ook doorvragen waarom men iets zo gemaakt heeft en wat men er aan toegevoegd heeft. Voor de inspiratie en voor de bewijslast.
Fors is klaar voor alles wat nog komen gaat, ze kijken met ambitie en lef naar de toekomst. Want ze willen het echt gaan maken.
Wat hebben we bedacht en gemaakt;
De compleet nieuwe website is op basis van ons design gebruiksvriendelijk ontwikkeld door de professionals van 101Media.