Bij elkaar opgeteld, het verschil

Als je het zo ziet staan en je denkt aan een accountant/adviseur klinkt het bijna vanzelfsprekend. Maar dat is het vooraf nooit. Aan elk nieuw merk, slogan of campagne gaat een intensief traject vooraf. Als het er eenmaal staat en de reactie is ‘die past, het klinkt haast logisch’, is onze opdracht geslaagd.

Een traject zoals hierboven beschreven hebben we ook bij en met HLB Blömer doorlopen, in nauwe samenwerking met de specialisten van B2B Online. Aan de Medeplichtigen de vraag of voor dit interessante bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland een zogenaamde awarenesscampagne wilden bedenken voor de arbeidscommunicatie. Graag!

Een awarenesscampagne om onder de aandacht te komen bij kandidaat werknemers en richting de markt algemeen. En daarbij ga je op zoek naar twee belangrijke voorwaarden voor het slagen ervan, argumenten en een strategie.

HLB Blömer heeft argumenten, meerdere zelfs. Met de nadruk op de menselijke kant. Met oprechte aandacht voor de persoon, die zowel binnen als buiten het bedrijf zichzelf moet kunnen zijn. Aandacht voor elkaar en voor het vak, ontwikkeling en groei komt dan vanzelf. HLB Blömer is zich heel bewust van haar vak en de verandering die het ondergaat, complexer in uitvoering en onderhoud. En ziet het vooral als een kans, door zelf te ontwikkelen en slim te automatiseren. Flexibel denken, een tastbaar verschil ten opzichte van de grotere bedrijven in haar branche. En dat denken is ook meedenken, van binnenuit, hetgeen gewaardeerd wordt. Gecertificeerd als Great Place toWork, dat word je niet zomaar. De argumenten waren er al, het moest alleen nog even naar de voorgrond gehaald worden. Alleen maar.

Mensen laten zich tegenwoordig moeilijk verleiden om van baan te wisselen. En we gebruiken bewust het woord wisselen. Want de kans is groot dat je je richt op mensen die reeds een baan hebben. Dus een belangrijk woord in je werving is twijfel. Twijfel zaaien bij mensen die reeds een baan hebben. De machtsverhoudingen zijn gedraaid. De persoon die zoekt is aan zet. Laat zien dat je dat snapt, benoem het. Ga op die andere stoel zitten, ben de sollicitant. Vraag je als bedrijf af wat hem of haar drijft richting jou. Stap uit de saaie eentonige massa. Zoek naar de twijfel, de jeuk, de urgentie.

Argumenten en een strategie, vink. Op naar de uitwerking en creatieve vertaling.

Bij elkaar opgeteld
het verschil

met een hashtag #hierteljemee zodat het eenvoudig en door iedereen (uit)gedragen kan worden.

En zo ontstaat een verhaal, visueel ondersteund voor een creatieve campagne. Gebracht en uitgewerkt door B2B-online op een speciaal daarvoor ingerichte website;

https://werkenbijhlbblomer.nl/

Medeplichtig aan

Mysteel
Poolmotive
STYELLAR
Bekijk meer van ons werk