Case Leon van der Zanden – Het merk

Van cabaretier naar coach en spreker voor organisaties, bedrijven en individuele trajecten.

Soms verandert je gevoel bij wat je doet. De knop moet om. Tijd voor verandering. Je moet het maar durven. Cabaretier Leon van der Zanden heeft het lef gehad om zich zo kwetsbaar op te stellen. Hij heeft zich een compleet nieuwe rol aangemeten. Die helemaal aansluit bij dat veranderde gevoel. Zonder zijn verleden uit te vlakken.

In ruim 20 jaar cabaret leerde Leon dat ‘je bewust worden van wat je voelt en daar de verantwoordelijkheid voor nemen’ hét vertrekpunt is voor geluk en succes.

Geen trucjes, methodes en stappenplannen, maar alles laten ontstaan vanuit bewust voelen. In het hier en nu. Zo inspireert, groeit en transformeert Leon naar de rol van spreker, presentator en coach. Zowel op het persoonlijke vlak als in een organisatie. Het gaat om de ontmoeting. Leon nodigt je uit.

Aan ons de vraag om deze transformatie op een herkenbare en sterke manier wereldkundig te maken en de diverse doelgroepen te definiëren.

Wat typeert de werkwijze?

Allereerst hebben we samen met Leon zijn bestaansrecht als coach/spreker gedefinieerd. Een nieuwe Leon? En ineens geen cabaretier meer? Tussen al die sprekers die zich al manifesteren? Essentiële vragen waar we ons in vast hebben gebeten tijdens de analyse en de positionering van het nieuwe merk.

“Soms verandert je gevoel bij wat je doet. De knop moet om. Tijd voor verandering. Je moet het maar durven.“

De uitwerking

Er is maar één Leon van der Zanden. Kenmerkend, zo niet uniek, aan zijn manier van benaderen is het uitgangspunt voor voortgang en succes. Verbinden vanuit het gevoel. Niet vanuit het handelen of (drang tot) presteren.

Letterlijk in gesprek gaan. Veiligheid voorop. Verbinding vanuit de kern. Dé weg naar puur contact en groei. Ook voor de camera of online, voor een kleine groep of een groot publiek. Leon opent de weg naar bewustzijn en geeft concrete tools om hiermee zelf aan de slag te gaan.

Afhankelijk van de opdracht of de gewenste opbrengst van bijvoorbeeld een (verander)traject binnen een organisatie is Leon in staat om zijn publiek aan de hand van actuele zaken bewust te maken. En mee te nemen naar de kern van het individu of de groep.

Dat bewustzijn wordt herkenbaar voor de groep en wordt ingezet als basis voor mogelijkheden om zaken aan te pakken, op te lossen of te veranderen. Een inspirerende tocht langs die punten die je niet (of juist wel) voelde aankomen. Kwetsbaar, beschouwend en de uitersten verbindend.

Het merk Leon van der Zanden

“De – voor ons – enige manier om het unieke aan Leon uit te kunnen dragen was om ‘t hem zelf te laten vertellen.”

Leon is met geen enkele andere spreker/coach te vergelijken. Zijn manier van benaderen, zijn analytisch en empathisch vermogen wijken ver af van de ‘spierballen-coaches’ die we kennen uit de reguliere speakers-academy. Reden te meer om dit ook in het merk op te sluiten.

Leon is natuurlijk nog steeds om te lachen dus zijn cabaret-achtergrond zit nog steeds opgesloten in het merk. Een weloverwogen keuze. Een wapenfeit wat ook binnen dit nieuwe merk herkenbaar en van toegevoegde waarde is.

De huisstijl

De huisstijl-elementen en de vormgeving is zacht en vriendelijk. De aardse kleuren en de blonde vormgeving vertegenwoordigen het merk en onderscheiden zich in de markt van andere sprekers en coaches.

Merk-activatie

De – voor ons – enige manier om het unieke aan Leon uit te kunnen dragen was om ‘t hem zelf te laten vertellen. Daarvoor hebben we circa 30 inspiraties voorgelegd waar hij vervolgens in een serie van korte filmpjes zijn visie op geeft. Met daarin opgesloten een uitnodiging om daar eens over na te denken of te spiegelen aan jezelf of een groep collega’s.

Daarnaast hebben we er voor gekozen om ‘anderen’ te laten vertellen over Leon. In alle communicatie-uitingen zijn veel reviews opgenomen van personen en bedrijven die door Leon gecoached zijn. Immers zij kunnen het unieke van Leon beter duiden en het resultaat van zijn coachings onderbouwen.

Tot slot schrijft Leon zelf prachtige verhalen over zijn ervaringen als coach. Verhalen die inspireren en zijn manier van werken op een fijne manier tot uiting brengen.

www.leonvanderzanden.nl

Medeplichtig aan

Mysteel
Poolmotive
STYELLAR
Bekijk meer van ons werk